Bu Blogda Ara

Translate

26 Eylül 2016 Pazartesi

Eski bir bilgisayar teknoloji: RSS

Benim için eğlenceli bir takip mekanizması olan RSS'i anlatmak istedim. Aslında pek bilen yok, ama gayet eğlenceli ve bir o kadar da iş yapan bir sistem.

Öncelikle RSS nedir ona cevap verelim:

Wikipedia'dan çarptığım tanıma göre, bir tür web sayfa bildirimcisi. Modern dille facebooktaki bildirimlerin pc versiyon. ( İsterseniz facebook arkadaşlarınızı da sayfalarınızı da ekleyebilirsiniz, denedim oluyor. )

Ne işe yarar?

Bir site, blog, haber kanalı, sosyal medya, video sayfası gibi bir konuda istediğiniz noktalardan güncellemeleri ekrana getiriyor. Sayfalara girmeden gerekli güncellemeleri görüyorsunuz.

Nasıl kullanırım?

FeedReader Arayüzü
İlk önce bir okuyucu programa ihtiyacınız var bunun için ben kendim sıklıkla kullandığım programı "Feedreader"i önerebilirim. Aşağıda linki olacak oradan indirebilirsiniz.


Kurulum zaten standart bir kurulum, program açık yazılım yani ücretsiz.
İçini doldurmaya gelelim işte burada keyfiniz devreye giriyor. Bir kaç örnek vereceğim:




Kaynak eklemek için sol üst köşedeki "Dosya" ya tıklayıp kaynak kısmına gelebilir ya da direk "F3" e basarak ekleyebilirsiniz.





1. takip etmek istediğiniz adresi yapıştırıp aratın.
2. Çıkan RSS yi seçin.
3. Tamama basarak ekleyin.






4. Eklediğiniz kaynağın adını kişiselleştirebilirsiniz.
5. Okunan ve okunmayan bildirimler görünmektedir. Burada okunmayanlar koyu renkli görenecek. Üstüne bastığınızda yandaki alanda içerik olacak ve siteye girmeden okuma imkanı bulacaksınız.

Programı indirmek için: FeedReader İndir 'e tıklayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder