Bu Blogda Ara

Translate

22 Mayıs 2016 Pazar

Eduroam ve Windows 10

Okuldaki kontrol çılgınlığının getirdiği büyük değişim aslında hem iyi oldu hem de kötü. Buradaki iyi olan durum evrensel bir ağa girmiş olmak, kötü olan ise altyapıyı hazırlamadan buna girmiş olmak oldu. Bende burada yaşadıklarımdan dolayı sizlere bunu paylaşmak istedim.

Üniversitede Eduroam ağı pc ile nasıl açılır?

Biliyorsunuz ki bu alanda bir site var, içerisinde ise İOS, Android, Windows XP ve Vista üstüne anlatımlar mevcut ama bunu yapan kişiler yılın 2016 olduğunu Windows'un nerdeyse 8 sürümünü bile desteklemediğini fark etmiş durumda değil. ( Gerçi hala her yer XP ama olsun)

Bende okuldaki denemelerimde sonuca vardığım eduroam ayarlarını size anlatmak istiyorum:

1. Adım:

Pc'ye SecureW2'yi indiriniz.

Biraz nette dolaştım ve her yerden https://www.securew2.com/solutions/eduroam/ linkine bağlantı gördüm ama ben buradan bir türlü bu programı indiremedim.

Kendi drive hesabım üzerinden verdiğim linki kullanarak indirebilirsiniz:

SecureW2 ( .exe uzantılı bir dosya, kendi pc'me kurduğum kurulumu gönderiyorum. )

Not: Link kısaltma yapılmıştır. 3 sn bekleyip linke ulaşabilirsiniz.

2. Adım:

SecureW2'yi pc'nize standart bir program kurar gibi kurduktan sonra çalıştırınız. Önünüze gelen bölümdeki ayarları aşağıdaki fotoğraflardaki gibi yapınız:


"Kullanıcı adı" ve parola kısmını üniversiteniz belirler. Ege Üniversitesi için öğrencinosu@ogrenci.ege.edu.tr adresi kullanıcı adı, parola TC Kimlik Numarası olarak verilmiş durumda. Bunları girince alanı ve belgi kısmını program kendisi dolduracak.

Sonra tamama bastığınız pc'yi yeniden başlatmanızı istiyor. Yeniden başlattığınızda, sizin için bir kimlik kartı görevi görecek programı tamamlamış olacaksınız.

3. Adım:

Kablosuz ağdan, "Eduroam" ağına bağlanma kısmı
Aslında bu adım ve sonrasını kendiniz yapmışızdır kesinlikle ancak ufak bir farkla yapmanızı öneriyorum ben. 

Hemen sağ alttaki Wi-Fi simgesine sağ tıklayıp "Ağ Paylaşım Merkezi'ni Aç" diyerek gidiyoruz.
Önünüze çıkan sayfada yukarıdaki kısımda var olan "Yeni bağlantı veya ağ kurun" kısmını seçiyoruz.

Yukarıdaki fotoğraftaki ekran önünüze geliyor ve buradan "Kablosuz ağa el ile bağlan" yazan yeri seçip ileri diyoruz.

Gelen ekranda "Ağ adı" kısmına "eduroam", güvenlik türü kısmına "WPA-Kuruluş" seçip devam ediyor ve ileri diyoruz.

Ekrana tamamlandığını gösteren bölge geliyor ama hemen çıkmıyor, "Bağlantı ayarlarını değiştir" kısmına basıyoruz ve aşağıdaki ekran açılıyor.
Bu ekrandan "Güvenlik" sekmesini seçeceğiz ve karşımıza aşağıdaki ekran gelecek.
Yukarıdaki gibi sadece "Ağ kimlik doğrulama yöntemi seçin:" yazan yerin yanına tıklayarak "SecureW2" içeren seçeneği seçip tamama basacağız.

Bu işlem sonrasında Eduroam'ı ben kullanmaya başladım. Sorun yaşamamak için genellike DNS ayalarımı otomatikte tutuyorum. Bunun yanı sıra harici bir VPN kullanmıyorum. Ağdan kopukluk yaşadığım zamanlarda hızlı bir yeniden başlatma hayat kurtarıcı oluyor.

İyi gezinmeler dilerim.

7 yorum:

  1. Profil kodu bozuk hatası veriyor. Bit öneriniz var mı?

    YanıtlaSil
  2. Ayalar iken Secure içinden defult profili yeniden düzenleyin. Bir de Windows 10 1511 güncellemesi sonrası etkisiz hale geldi bu yöntem hala 1511 için kullanılacak yöntemi çözemedim.

    YanıtlaSil
  3. Yeni bir yöntem cıktı mı win10 da calismadida

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hala aynı yöntemi kullanıyorum. Ancak son güncelleme, 1600 güncellemesi ardına ne olur henüz bilmiyorum. Microsoft 1. yılında windows 10 a yeni özellikler getirdi, bu da bağlanmayı kolaylaştıracaktır diye umuyorum.

      Sil
  4. Profil kodu bozuk hatası bende de var o kadar da heyecanlanmıştım bu sefer giriyorum diye. Windows 10 Version 1607 Güncelleştirmesi yüklenmiş en son laptop'a.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. x64 Tabanlı Sistemler için Windows 10 Version 1607 Toplu Güncelleştirme (KB3201845) güncelleştirmesine sahibim ve bir buçuk saat uğraştıktan sonra yaptım. Ege üniversitesi için şifrenizi değiştirmiş olsanız bile giriş bilgileri ögrencinumaranız@ogrenci.ege.edu.tr ve şifre de tc olacak. sağ alttakii wifi den ağ ayarlarına gidin, blinen ağları yönete tıklayın. orada eduroam varsa silin. Yukarıdaki linkteki programı kullanın ve bunu yaparken internet bağlantınız olmasın. yukarıdaki resimdekileri yapın. Bir yerlerde (securew2 güvenlik ayarları olması lazım) sertifika kontrolü falan var. onların tiklerini kaldırın. O pencerede sağ üstteki sizin giriş bilgilerinizin olduğu bir kısım var. Orada bağlanırken sor tikini kaldırıp giriş bilgilerinizi kaydedin. Şifreyi kendi kendine değiştirebiliyor. İyice konr-trol edin. Benimki sonra bağlandı. Pek anlatamadım ama olsun.

    YanıtlaSil