Bu Blogda Ara

Translate

25 Ocak 2019 Cuma

#Müzik : Caz ve Güzellikleri

Dört zamanlı ölçünün özgünlük içinde çalındığı, "Mavi Notalar" adında bir özgürlük armonisi de diyebileceğimiz 1900 'lerin Afroamerikalıları tarafından geliştirilen müzik türüdür. Aslında "günaydın ritmi" olarak kabul ediyorum ben.
Dave Brubeck, 1920-2012

Tabi Caz deyince de akla en güzelinden bir kaç sanatçı geliyor. Mesela bunlardan bir tanesi Dave Brubeck. Kendisi piyanist olan Amerikalı sanatçı, klasik müzik ve doğaçlama müziğiyle güzel bir caz tınısı yakalamış vaziyettedir.

Yaptığı şarkılar ile farklı bir boyut açmaktadır. Bunun yanı sıra Caz konusunda bir çok isimden bahsetmek mümkündür. Trompetli görselleri ile müziğin içindeki trompet sesinde hemen aklıma gelen Luis Amstrong buna bir örnektir. Bunun yanı sıra, yerli olup da beğendiğim sanatçılardan bir tanesi de Elif Çağlar diğeri ise Kerem Görsev'dir.
Notaların güzelliklerini yaşatan bu insanlar ile insan ruhunu besleyebiliyor.
Caz gelişimsel olarak içerisinde; Blues, Ragtime, Cuse adı verilen türler de içermektedir. Filmlerin içinde, eski sahnelerde, güzel anlarda eşlik eden bir çok müziğe ortak olan bir tını kütlesi içermektedir. Ritme ve ezgiye özgünlük ve özgürlük kazandıran tonuyla, en azından beni dinlerken mutlu edebiliyor.

Sevdiğim parçalardan kendim için bir karışık yaptım, dinlemek isteyenler için aşağıda mevcuttur...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder